MINŐSÉGRE JELÖLVE               IDOHMEN Kft. profiljának megtekintése az Ariba Discovery-n

icon phone+36 1 365-1091
idh[at]idohmen.hu

TURBÓTÖLTŐK kiegyensúlyozó berendezései

CIMAT Turbo test Duo
Nagyításhoz kattintson a képre!

CIMAT Turbo test Duo

A Turbo Test Pro az alábbi lehetőségeket biztosítja 2 az 1 ben - kiegyensúlyozás és komplett beállítás

  • Dinamikus kalibráció - a rotor forog , min. maximum, átlagos áramlási tesztek.
  • Kompresszor rész teljesítmény teszt.
  • Turbofeltöltóő olajszivárgási teszt
  • Hella, Siemens REA tesztelés és újraprogramozás.
  • Pneumatika és vákuum működtető tesztek.
  • Pozició szenzor tesztek.
  • Turbofeltöltő boost nyomás tesztek, valós spin teszt. 
  • Turbofeltöltő forgási sebesség teszt
  • Turbofeltöltő levegő veszteség mérése
  • Folyamatosan bővölő, gyári adatok minden járatos típusra
  • BorgWarner Turbo Systems által ellenőrzött, jóváhagyott mérési eljárások
  • Magyar nyelvű használói menű, hazai támogatás

Áramlás mérő pad
a) Precíziós mérések
A svájci gyártmányú ipari áramlásmérő, nagy fordulatszám mellett is biztosítja a nagy mérési pontosságot a rögzített turbófeltöltőn, terheléses alatti  statikus és dinamikus áramlásmérések és nyomásarány mérésekor. Ennek eredményeként nemcsak a korai VNT hanem a legfejlettebbek turbófeltöltők, is sikeresen beállíthatók amelyek pontosabb beállításokat igényelnek.

b) Funkciók
• Statikus és dinamikus turbina szakasz tömegáram mérése
• A turbófeltöltő fordulatszámának mérése
• A turbófeltöltő nyomásarányának mérése nagy sebességű mérés közben terhelés alatt
• A kompresszor szakaszának térfogatáramának mérése
• A 12 V és 24 V feszültségű turbófeltöltő elektromos működtetőberendezésének diagnosztikája és programozása
• A pneumatikus működtető helyzetérzékelőjének diagnosztikája
• A VNT kar működési szögének érvényesítése

A fő funkciók leírása
Statikus és dinamikus tömegáram mérése

  • A változó geometriai zárási pont beállítása a minimális tömegáramnak megfelelően
  • A változó geometria nyitási pontjának beállítása a maximális tömegáramnak megfelelően
  • A működtető rúd hosszának beállítása a közepes tömegáramnak megfelelően

Hogyan működik?
A turbófeltöltő működtetőelem a fúvókagyűrű lapátjait a kívánt helyzetbe állítja, pl. záró pont. Ezután a szükséges levegőnyomás értéket betáplálják a turbina bemeneti nyílásába, és megmérik a turbina szakasz tömegáramának értékét. Ha ez meghaladja a normát, akkor a lapátok közötti rést csökkenteni kell, és ha a normák alatt van, akkor a lapátok közötti rést meg kell növelni.

A turbófeltöltő fordulatszámának validálása
Turbótöltő nem eredeti vagy használt alkatrészekkel történő felújítása esetén a megfelelő tömegáram nem garantálja a turbófeltöltő megfelelő működését. Ezért az áramlásmérő pad lehetővé teszi a turbófeltöltő fordulatszámának megfelelő mérését és ellenőrzését.

turb felt ford valid

 A turbófeltöltő nagy forgási sebesség alatti nyomásarány validálása.
A prémium autók fejlett turbófeltöltőin a legpontosabb beállításokat kell elvégezni. A berendezés lehetővé teszi a turbina bemenete és a kompresszor kimenete közötti nyomás arány mérését, miközben a turbófeltöltő nagy sebességgel és terhelés alatt működik, amelyet ellennyomás okoz, akár egy járműben valós körülmények között. Ezt az egyedülálló funkciót a prémium műhelyek számára fejlesztették, ahol a minőség az első. Használatával megvizsgálhatóak az ügyfelek panaszai, szokatlan esetei és a turbófeltöltő ritka meghibásodásai is, amelyeket a nem megfelelően gyártott alkatrészek vagy kopott alkatrészek okozhatnak. Ez a funkció a turbófeltöltő és a turbófeltöltő alkatrész gyártóinak is kötelező a termékfejlesztés és a minőség-ellenőrzés szempontjából.

Hogyan alakul ki ellennyomás?
A mérés során egy spirális cső van felszerelve a kompresszor kimenetén. A cső végen található egy pillangószelep, egy hőmérséklet-érzékelő és egy nyomásérzékelő. A pillangószelep korlátozza a kompresszorkerék által generált légáramot. Ennek eredményeként levegő halmozódik fel a kompresszor kimenetén és felépül az ellennyomás. Más szavakkal, a pillangószelepnek köszönhetően a turbófeltöltő terhelés alatt működik, amelyet ellennyomás okoz, mint valós körülmények között a járműben. Ennek köszönhetően a ritka turbófeltöltő hibák és alacsony turbófeltöltő teljesítmények is kimutathatóak.
 
hogyan alakul ki ellennyomas
 
 
A turbófeltöltő elektromos hajtóművének diagnosztikája és programozása:
a) A 12 V vagy 24 V tápfeszültségű elektromos hajtómű diagnosztikája
b) A HELLA elektromos hajtómű (REA) diagnosztikája és programozása.
c) A HELLA egyszerű elektromos hajtómű (SREA) diagnosztikája.
d) A SIEMENS VDO és a HOLSET elektromos hajtómű diagnosztikája és adaptálása.
A HELLA elektromos turbohajtómű funkciói
  • A REA memória olvasása és mentése a gép memóriájába későbbi felhasználás céljából
  • A REA hard stop mérése - a működtető kar mechanikus működési szöge
  • A REA soft stop mérése - a működtető kar programozott működési szöge
  • A REA memória átprogramozása
  • A REA működési szögének módosítása
  • A Hella hajtóművek azonosítása és annak ellenőrzése, hogy melyik sebességváltó számmal működik.
HELLA elektromos turb funkc
 
Kompresszor szakasz térfogatáram mérés
A mérés során a turbófeltöltő fokozatosan felgyorsul. Az áramlást köbméter/órában mérik a fordulatszám és a bemeneti nyomás függvényében, és összehasonlítják az eredeti turbófeltöltő áramlásával
 
2. Nagy sebességű turbófeltöltő forgórész kiegyensúlyozó berendezés (VSR).
A „CMT - VSR" készüléket személygépkocsi és könnyű tehergépjármű turbófeltöltő forgórészének nagysebességű kiegyensúlyozására tervezték. Ellenőrzi, hogy van-e nem kívánt dinamikus jelenség a forgórésznél nagy fordulatszám mellett, pl. a tengelyre ható hajlítóerő az adott pillanatban. A teljes fordulatszám tartományban történő kiegyensúlyozás meghosszabbítja a turbófeltöltő élettartamát és kiküszöböli a "sípolás" nem kívánt hatását.
A forgórészt a gép kerékagyába két rögzítőelemmel ellátott rögzítőperem segítségével kell felszerelni. A turbinakereket a fúvókarendszerrel ellátott meghajtó hüvelyen keresztül jutott sűrített levegő hajtja. A mérés során megfelelő hőmérsékleti és nyomású olajat szállítanak, hogy a kiegyensúlyozási feltételek hasonlóak legyenek a belső égésű motorhoz. Ennek eredményeként megjelenik a forgórész rezgési grafikonja a forgási sebesség értékével és a rezgési normával kapcsolatban. Ezen felül, a vibrációs grafikon elemzésének megkönnyítése érdekében a szoftver jelzi az egyensúlytalanság pontos szöghelyzetét.
 

 

A turbinakerék-induktor maximális átmérője

 

90 mm

 

A maximális fordulatszám értéke

 

300.000 rpm

 

A mérési bizonytalanság

 

0.05G

 

 

 

 

 

 

           Kiegészítők és előnyök.


Adapterek
A CIMAT két részből álló adapterrendszert fejlesztett ki: hajtóhüvely és rögzítő karima.

Lehetséges sokféle konfigurációban kombinálni, amelyek mindegyike olyan adapter-szerelvényt hoz létre, amely illeszkedik a forgórész egy vagy több modelljéhez. Ez az univerzális megoldás nagyon költséghatékony megoldásnak bizonyult.

  • Rögzítő karima
  • Hajtóhüvely a turbinakerék sűrített levegővel történő meghajtásához.
Gyors telepítés
A fenti adapterrendszer biztosítja az adapterek gyors cseréjét - kb. 30 másodperc. Ez lehetővé teszi a gyors és hatékony felújítást.
 
Automatikus futás mérés
A legnagyobb mérési pontosság elérése érdekében a meghajtó mag szerelvényének levegőellátását a gép programja automatikusan vezérli. Ez segít elkerülni az emberi tényezőt a mérési folyamatban, mint például azon rendszerek esetében, amelyekben a levegőellátást a kezelő manuális légszelep segítségével vezérli.
 
Egyszerűség
A könnyen érthető szoftver kiszámítja a tömegkorrekció pontos pontját. A kezelőnek csak be kell tartania ezt a képernyőn megjelenő egyszerű utasítást, és el kell távolítania az anyagot egy pneumatikus kézi köszörűvel.
 
                                                                                Technikai adatok
 

Tápfeszültség

230 V; 50 Hz

Méretek

1,900 mm (L) x 1,050 mm (D) x 1,600 mm (H)

Súly (a gép verziójától függ)

Legfeljebb 700 kg

Levegőcső csatlakozás

1”

Szükséges légnyomás

800 kPa

Szükséges kompresszor hatékonyság (a kompresszor nem tartozik a készletbe)

Max. 1400 l / perc

Szükséges légtartály (nem tartozik a készlethez)

  1-2 m3

A gép problémamentes működéséhez szükséges levegő- és vízszűrő (nem tartozik a készlethez)

Vízszűrő - 1 mikronig, 3300 l / perc, G1.

Normál szín

Légszűrő - 5 mikronig, 3300 l / perc, G1.


A TurboTestPro az alábbi gyártók adatbázisával már rendelkezik:

• BorgWarner Turbo Systems
www.turbos.bwauto.com
• Mahle
www.mahle.com
• Porsche
www.porsche.com
• Hyundai
www.worldwide.hyundai.com
• Valeo
www.valeo.com/en
• Delphi
www.delphi.com
• Sachs
www.zf.com
• Eaton
www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Vehicle
• Nissens
www.nissens.com
• Belaz
www.belaz.by/en

VIDEO MAGYAR FELIRATOKKAL:

elerhetosegeink

IDOHMEN Kft

Iroda
H-1171 Budapest, Strázsahegyi dűlő 7.
Telefon
+36 1 365-1091 / +36 1 365-1093 / +36 1 365-1094
Fax
+36 1 365-1092
E-mail
idh[at]idohmen.hu